Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Τάδε έφη... Ζοζέ Μουρίνιο!


Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους τεχνικούς των ημερών μας και οπωσδήποτε για έναν από τους κορυφαίους της ιστορίας του ποδοσφαίρου. Μέσα σε μια δεκαετία έχει κατακτήσει με τις Πόρτο, Τσέλσι, Ίντερ και Ρεάλ τα πάντα: πρωταθλήματα, Κύπελλα, ευρωπαϊκά τρόπαια, αλλά και αμέτρητες ατομικές διακρίσεις. Ο Ζοζέ Μουρίνιο όμως, πέρα από τις αδιαμφισβήτητες ικανότητές του στον πάγκο, είναι και μια «εκρηκτική» προσωπικότητα.

Η συχνά εκκεντρική συμπεριφορά του σε συνδυασμό με το ανεξέλεγκτο ταμπεραμέντο του, οι εμπρηστικές δηλώσεις του, αλλά και τα περίφημα «mind games» με τα οποία αρέσκεται να χειραγωγεί πότε τους αντίπαλους και πότε τον Τύπο, τον έχουν καταστήσει πρωταγωνιστή όχι μόνο εντός, αλλά και εκτός αγωνιστικών χώρων. Ο Πορτογάλος έχει σε όλη την ποδοσφαιρική υφήλιο φανατικούς φίλους και ακόμα πιο φανατικούς εχθρούς.

Το σίγουρο είναι ότι ο Special One δε μασάει ποτέ τα λόγια του. Ευθύς, ετοιμόλογος και αντισυμβατικός, ο Μουρίνιο σπάνια θα αφήσει κάτι «να πέσει κάτω». Μπροστά στα μικρόφωνα νιώθει το ίδιο άνετα, όσο και με τη φόρμα της δουλειάς στο προπονητικό κέντρο. Αποτέλεσμα; Μια τεράστια συλλογή από ατάκες, χαρακτηρισμούς και δηλώσεις, που σχεδόν πάντα γίνονται είδηση στα πρωτοσέλιδα.

Το Sport24.gr, με την ευκαιρία των σημερινών 49ων γενεθλίων του Πορτογάλου (γεννήθηκε στο Σετούμπαλ στις 26 Ιανουαρίου του 1963), συγκέντρωσε 24 από τις πιο χαρακτηριστικές και απολαυστικές ατάκες του και σας τις παρουσιάζει μαζί με ισάριθμα φωτογραφικά κλικ από την καριέρα του. Απολαύστε τον ιδιαίτερο, τον μοναδικό, τον «special» τρόπο, με τον οποίο απευθύνεται ο Ζοζέ Μουρίνιο σε παίκτες, προπονητές, προέδρους, διαιτητές και δημοσιογράφους!

1. Η ατάκα του Ιησού Χριστού


«Ούτε ο Ιησούς Χριστός ήταν συμπαθής σε όλους, οπότε φαντάσου εγώ...»


2. Η ατάκα της αλαζονείας


«Σας παρακαλώ να μην με αποκαλείτε αλαζόνα, αλλά είμαι Πρωταθλητής Ευρώπης και πιστεύω ότι είμαι ο Special One!»

3. Η ατάκα του Μπενζεμά


«Αν ήσουν εσύ το σημείο αναφοράς, τότε θα έπρεπε να ξεκινάμε την προπόνηση στις 12 το μεσημέρι, γιατί αρχίζουμε στις 10 το πρωί και εσύ κοιμάσαι όρθιος και στις 11 συνεχίζεις κοιμισμένος!» (απευθυνόμενος στον Μπενζεμά)

4. Η ατάκα της Αλκορκόν


«Αν μου έκαναν εμένα αυτό που έκαναν πέρυσι με την Αλκορκόν, θα τους σταύρωνα έναν – έναν, αφού για μένα θα ήταν όλοι τους νεκροί!» (για την ήττα με 4-0 από την Αλκορκόν στο Κύπελλο, την περίοδο 2008-09

5. Η ατάκα του Αμπράμοβιτς


«Αν ο Αμπράμοβιτς με βοηθούσε στην προπονητική, θα ήμασταν ουραγοί. Αν εγώ τον βοηθούσα στις επιχειρήσεις, θα είχαμε πτωχεύσει».

6. Η ατάκα της Γιουβέντους


«Αν με ανησυχεί η Γιουβέντους; Κοιτάξτε τους μαύρους κύκλους γύρω από τα μάτια μου. Δεν μπορώ να κοιμηθώ τις νύχτες!»

7. Η ατάκα του Γιόχαν Κρόιφ


«Με γοητεύει το γεγονός ότι ο Γιόχαν Κρόιφ μου δίνει δωρεάν μαθήματα. Θα μπορούσε να με διδάξει και πώς χάνεται ένας τελικός Τσάμπιονς Λιγκ με 4-0, απλά δεν ενδιαφέρομαι».

8. Η ατάκα του Λέο Μέσι


«Η Βαρκελώνη είναι μια πόλη με κουλτούρα, γεμάτη σημαντικά θέατρα, όπου παίζονται εκπληκτικές παραστάσεις. Και ο Λέο Μέσι έχει μάθει εκεί να παίζει πολύ καλές κωμωδίες». (μετά από αγώνα Τσέλσι – Μπαρτσελόνα στο Τσάμπιονς Λιγκ)

9. Η ατάκα του Κάρλο Αντσελότι


«Υπάρχουν πολλοί σύλλογοι και προπονητές που έχουν κερδίσει το Τσάμπιονς Λιγκ. Κάποιοι μάλιστα το έχουν κάνει και δυο φορές. Όμως υπάρχει μόνο μια ομάδα και ένας μοναδικός προπονητής στην ιστορία που κέρδιζαν 3-0 και κατάφεραν να χάσουν τον τελικό». (για τη Μίλαν και τον Κάρλο Αντσελότι στον τελικό του 2005)

10. Η ατάκα του κορυφαίου


«Δεν είμαι ο κορυφαίος προπονητής του κόσμου, απλά πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένας καλύτερος από μένα».

11. Η ατάκα του Βενγκέρ


«Πιστεύω ότι είναι ένας ματάκιας, του αρέσει να κοιτάζει τους άλλους. Υπάρχουν μερικοί τύποι που έχουν στο σπίτι τους ένα μεγάλο τηλεσκόπιο για να παρακολουθούν τί συμβαίνει στις άλλες οικογένειες. Μιλάει, μιλάει, μιλάει συνέχεια για την Τσέλσι». (σχόλιο για το οποίο αργότερα ζήτησε συγνώμη)

12. Η ατάκα του Θεού


«Πρέπει σίγουρα να πιστεύει ότι είμαι και γαμώ τους τύπους. Σίγουρα είναι έτσι, αλλιώς δεν θα μου έδινε τόσα πολλά. Έχω μια καταπληκτική οικογένεια και εργάζομαι σε ένα μέρος όπου πάντα ονειρευόμουν να έρθω. Με έχει βοηθήσει τόσο πολύ, ώστε σίγουρα πρέπει να νιώθει μια τεράστια εκτίμηση στο πρόσωπό μου». (απάντηση στην ερώτηση του ραδιοφωνικού σταθμού COPE, ποια πιστεύει ότι είναι η άποψη του Θεού για τον ίδιο)

13. Η ατάκα της Πόρτο


«Αν ήθελα να έχω μια εύκολη δουλειά, θα έμενα στην Πόρτο. Υπέροχος μπλε θρόνος, το κύπελλο του Τσάμπιονς Λιγκ, ο Θεός και μετά τον Θεό, εγώ!»

14. Η ατάκα του Πελεγρίνι


«Η διαφορά ανάμεσα σε μένα και τον Πελεγρίνι, είναι ότι αν εγώ φύγω από τη Ρεάλ, δεν θα πάω στη Μάλαγα».

15. Η ατάκα της Λεβάντε


«Γιορτάζω το γεγονός ότι κανένας παίκτης της Λεβάντε δεν κατέληξε στο νοσοκομείο». (σχόλιο μετά από αγώνα της Ρεάλ με τη Λεβάντε, για τις πολλές καθυστερήσεις των παικτών της Λεβάντε που συνεχώς έπεφταν κάτω κάνοντας τους τραυματισμένους)

16. Η ατάκα των προπονητών


«Γιατί με κριτικάρουν οι άλλοι προπονητές; Γιατί την επόμενη θα δουν το όνομά τους στα πρωτοσέλιδα. Πρόκειται για δωρεάν διαφήμιση».

17. Η ατάκα του 5-0


«Προτιμώ να χάσω μια φορά 5-0, παρά πέντε φορές 1-0». (μετά την ήττα της Ρεάλ με 5-0 από τη Μπαρτσελόνα)

18. Η ατάκα της υποκρισίας


«Δεν είμαι εγώ αυτός που προκαλεί. Φταίει ο κόσμος που είναι υποκριτής».

19. Η ατάκα της ΟΥΕΦΑ


«Αν πω τί πραγματικά πιστεύω για τον διαιτητή και την ΟΥΕΦΑ, την ίδια στιγμή θα τελειώσει η καριέρα μου στο ποδόσφαιρο».

20. Η ατάκα της Μπαρτσελόνα


«Η Βαρκελώνη έχει ένα μεγάλο σύλλογο, αλλά σε 100 χρόνια ιστορίας έχουν κατακτήσει μόνο ένα Κύπελλο Πρωταθλητριών. Εγώ είμαι προπονητής εδώ και λίγα χρόνια και έχω κερδίσει τα ίδια Πρωταθλητριών με αυτούς». (το 2005, λίγο πριν κερδίσει η Μπαρτσελόνα το δεύτερο Πρωταθλητριών της)

21. Η ατάκα των πρωταθλητών


«Αν δεν είμαστε οι πρωταθλητές, τότε είμαστε οι πρώτοι από τους τελευταίους».

22. Η ατάκα του τέλειου άντρα


«Δεν θέλω έναν παίκτη που να είναι ο τέλειος άντρας, πρότυπο επαγγελματία, με καταπληκτικό χαρακτήρα. Αυτός είναι ο τύπος του άντρα που θα ήθελα για την κόρη μου».

23. Η ατάκα των εκατομμυρίων


«Κάνεις λάθος, δεν κερδίζω 9 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, αλλά 11 που με τις διαφημίσεις φτάνουν τα 14». (σε Ιταλό δημοσιογράφο, που του είχε πει ότι πληρώνεται 9 εκατομμύρια για να φτιάχνει πάντα την καλύτερη δυνατή ενδεκάδα)

24. Η ατάκα των ορίων


«Βρίσκομαι στο όριο ανάμεσα στην ωριμότητα και τη νεότητα. Το σύμπτωμά μου, στα 48 μου χρόνια, είναι ότι νιώθω πιο κοντά στη νεότητα της ωριμότητας παρά στην ωριμότητα της νιότης. Και ελπίζω να μην το χάσω».



Απλά. Special One!

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...